Koniec świata, biegun zimna i białe niedźwiedzie chodzące po ulicach. Takie są najczęstsze skojarzenia Polaków z Suwalszczyzną. Przełamaniu tych stereotypów ma służyć kampania promocyjna Suwalskiej Izby Rolniczo-Turystycznej, należącej do Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej.
W ubiegły weekend (na przełomie lutego i marca) na Suwalszczyznę zjechali dziennikarze z całej Polski z Maciejem Orłosiem na czele. Pobyt w regionie rozpoczęli w Suwałkach od udziału w seminarium poświęconym faktom i mitom o tej części kraju. Następnie dziennikarze zostali podzieleni na trzy grupy. Pierwsza z Maciejem Orłosiem ruszyła na spacer z Marią Konopnicką po Suwałkach w poszukiwaniu krasnoludków. Druga udała się na zimowy spływ kajakowy Czarną Hańczą, trzecia zaś zwiedziła teren litewsko-polskiego pogranicza. Potem był wspólny kulig, sauna i biesiada regionalna. Następnego dnia przedstawiciele mediów zwiedzili fragment Wigierskiego Parku Narodowego, w tym piękny klasztor w Wigrach.
Wizyta na Suwalszczyźnie, dla większości pierwsza w życiu, była dla uczestników study tour pozytywnym zaskoczeniem. Dziennikarze przekonali się, że region ma do zaoferowania wiele atrakcji na każdą porę roku, standard miejscowych hoteli robi wrażenie, a dojazd na „koniec świata” wcale nie sprawił dużego problemu.
Przedstawiciele mediów otrzymali bogaty zestaw upominków i materiałów promocyjnych z regionu, w tym publikacje Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej. Liczymy na pozytywny oddźwięk!