15 maja 2014 przedstawiciele Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej uczyli czym jest marka terytorialna. W białoruskiej Siełowszczynie w obwodzie brzeskim odbyło się międzynarodowe szkolenie „Skuteczny marketing terytorialny” zorganizowane z funduszy USAID - ramienia Organizacji Narodów Zjednoczonych. Część merytoryczną szkolenia poprowadziła Elżbieta Niedziejko - prezes Suwalskiej Izby Rolniczo-Turystycznej pełniącej funkcję Biura Klastra w Suwałkach. Prowadząca, w trakcie swojego wystąpienia szczególnie podkreśliła rolę inicjatyw klastrowych w kształtowaniu nowoczesnego biznesu, a za przykład do naśladowania podała Klaster Marek Turystycznych Polski Wschodniej – jedyną tego typu polską organizację klastrową działającą w branży turystycznej na tak szeroką skalę. Szkolenie było okazją do podzielenia się doświadczeniem naszego Klastra i promowaniu go za wschodnią granicą.