Aktualności

Turystyka po białorusku

24-04-2014

W stolicy Białorusi zakończyły się XVII Międzynarodowe Targi Turystyczne ”Otdykh (Wypoczynek) 2014”. Imprezę w Narodowym Centrum Wystawienniczym "BelExpo" otworzył białoruski Minister Sportu i Turystyki. Udział w targach wzięło ponad 150 firm i organizacji działających w sektorze turystyki. Byli to przedstawiciele zarówno białoruskiej branży turystycznej  jak i firm z różnych stron Europy i świata, m. in. z Grecji, Słowenii, Turcji, Malezji, Wietnamu, Rosji, republik nadbałtyckich.

Nasz kraj reprezentował między innymi Klaster Marek Turystycznych Polski Wschodniej. Pracownicy Biura Klastra w Suwałkach promowali region Polski północno-wschodniej, ideę inicjatywy klastrowej oraz zrzeszonych w niej obiektów. Na stoisku można było otrzymać materiały promocyjne Klastra i poszczególnych jego członków w językach obcych. Zainteresowaniem cieszyły się podlaskie i mazurskie obiekty świadczące usługi o wysokim standardzie. Nową tendencją wśród białoruskich turystów jest zamiłowanie do aktywnego wypoczynku, dlatego chętnie zapoznawali się z ofertami wycieczek pieszych, konnych i spływów kajakowych.

Turystyka na Białorusi zyskuje coraz większe znaczenie. Rok 2014 został tu ogłoszony „Rokiem gościnności”. Nieprzypadkowo zbiega się to z organizacją hokejowych mistrzostw świata właśnie w tym kraju. Na rynku białoruskim pojawiają się nowe produkty turystyczne, często oparte na dziedzictwie kulturowym, na przykład szlak „Śladami Adama Mickiewicza”. Na targach promowano także różne oryginalne propozycje, na przykład spędzenie jednego dnia w wojsku z nauką strzelania, kopaniem rowów itp.

Na targach turystycznych w Mińsku na odrębnych stoiskach zaprezentowali się również członkowie Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej – białostockie biuro turystyki „Bialtur” i hotel Best Western Żubrówka w Białowieży. Udział w imprezie wystawienniczej pozwolił na wypromowanie Klastra i oferty zrzeszonych w nim obiektów, a także na nawiązanie kontaktów z białoruskimi touroperatorami i podpatrzenie ciekawych przykładów oferty turystycznej.