To pytanie wciąż na nowo stawiają sobie przedsiębiorcy z branży turystycznej. Ważne jest, to żeby iść z nurtem czasu, wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klienta i próbować nowych rozwiązań. Suwalska Izba Rolniczo-Turystyczna, członek Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej, od prawie 25 lat działa na rzecz promocji regionu i opracowuje innowacyjne działania. Najnowszą inicjatywą SIRT jest Karta Turystyczna Suwalszczyzny.
Karta Turystyczna Suwalszczyzny uprawnia turystów do skorzystania ze zniżek na ściśle określone usługi i produkty w wybranych obiektach noclegowych, gastronomicznych, sportowo-rekreacyjnych, instytucjach kultury, itd. Karta ma na celu zachęcić turystów do odwiedzania regionu przez cały rok. Celem programu jest rozwój turystyki na Suwalszczyźnie, integracja środowiska branżowego, rozwój sieci współpracy lokalnej oraz zwiększenie ruchu turystycznego w regionie.
Tego typu rozwiązania wprowadzono już w najbardziej atrakcyjnych turystycznie regionach w Polsce. Są to między innymi Warszawska Karta Turysty, Karta Turysty Ustka i Ziemia Słupska, Szczecińska Karta Turystyczna, Karta Turysty Gdańsk-Sopot-Gdynia-Plus, Karta Turystyczna Wrocław, Krakowska Karta Turystyczna. Za granicą przykładem są Austriacke Karty Turysty.
Według pomysłodawcy SIRT, Karta Turystyczna stanowi na współczesnym, konkurencyjnym rynku doskonałą formę promocji i kształtowania wizerunku różnego rodzaju firm i podmiotów turystycznych. Jest dobrym narzędziem do pozyskania nowych klientów. W ten sposób promują się usługodawcy z największych miast Polski, takich jak Poznań, Kraków, Szczecin, Warszawa czy Zakopane. Wspólne działania zwiększą atrakcyjność regionu oraz możliwość zareklamowania się podmiotów branży turystycznej i zdobycia nowych klientów.
Do programu Karty Turystycznej Suwalszczyzny zaproszeni są usługodawcy z branży turystycznej z regionu. Za przystąpienie do programu nie jest pobierana żadna opłata. Dane partnerów przystępujących do programu zostaną zamieszczone na stronie www.karta.sirt.suwalki.pl, poprzez zaprezentowanie loga, adresu, oferty oraz informacji o wysokości pozyskiwanego rabatu i warunkach jego przyznawania.
Do każdej karty wydawanej turystom dołączona będzie broszura informacyjna (wydana w liczbie 5000 egzemplarzy, w trzech wersjach językowych) z danymi partnerów programu, którzy zaoferowali rabaty.
Karta Turystyczna Suwalszczyzny do końca czerwca 2015 r. będzie upowszechniana w ramach ogólnopolskiej Kampanii Promocyjnej Pojezierza Suwalsko-Augustowskiego pod hasłem „Suwalszczyzna Kraina jak Baśń” .