Turystyka biznesowa to całkiem nowy nurt turystyczny w Polsce. Niegdyś wdzięcznie nazywane "podróże służbowe" nabrały dziś zupełnie innego znaczenia i wymiaru.
Turystyka biznesowa definicja
Turystyka biznesowa to sektor turystyki, który jest ściśle powiązany z wykonywanym zawodem. Dzieli się na kilka sekcji, takich jak: szkolenia, kursy, podróże motywacyjne, turystyka korporacyjna czy targi. Wyjazd umożliwia poznanie nowych miejsc i ludzi. Dostarcza motywacji i inspiracji do działania, a także jest sposobem na nawiązanie kontaktu z klientami lub kontrahentami.
Turystyka biznesowa w Polsce
Turystyka biznesowa w Polsce miała początek w latach 90. Jest to czas, kiedy na świecie ta forma turystyki była już popularna. Ten nurt turystyczny, bardzo szybko zyskał na popularności wielu biznesmenów. Przynosi on korzyści zarówno dla firm, jak i dla samych hoteli i pensjonatów.
Rozwój turystyki biznesowej w Polsce
Rozwój firm warunkuje rozwój hoteli, instytucji szkoleniowych, przynosi zyski restauracjom, centrom handlowym i innym atrakcjom. Korzyści wynikające ze współpracy skłaniają do poszerzania swoich ofert, co jest konieczne by sprostać wymaganiom przedsiębiorstw. Efektem tego jest wzrost zysków i skuteczna promocja dla miast i poszczególnych regionów.
MICE
Branży turystyki biznesowej, ze względu na prężny rozwój, nadano nazwę MICE (Meetings – Incentives – Conferences – Events). Nowe narzędzia, jakie zostały wprowadzone do schematu promocji firmy, spowodowały, iż turystyka biznesowa ma zupełnie inny wymiar, przynoszący wiele korzyści każdej ze stron.